7 podcasts för hundälskare

Stock.adobe.com

7 podcasts för hundälskare

Är du hundägare och vill fördjupa din kunskap eller kanske bara lyssna på andras erfarenheter? Här är några podcasttips att njuta av på promenaden, i soffan eller på stranden.

På med lurarna och dyk in i en värld av berättelser, råd och gemenskap med andra hundälskare!

• Hundägarpodden – en podd om hundar för hundägare av och med Svenska Brukshundklubben. Här pratas det bland annat träningsmotivation, tjänstehund och vardagslydnad.
  • Hundtränarpodden – Maria Brandel, en av Sveriges mest meriterade hundtränare, delar med sig av sina bästa träningstips och reflektioner.
  • Djurliv – En ny podcast för dig som funderar på att skaffa husdjur eller redan har en fyrbent familjemedlem. Caroline Caldemar från FirstVet diskuterar allt från hur man väljer rätt uppfödare till hur man valpsäkrar hemmet. Podcasten består av sex avsnitt som blandar lyssnarnas berättelser med professionella råd om husdjurshälsa. Lyssna på Djurliv i Aftonbladet Dailys flöde eller där poddar finns.
  • Hundpodden med Kicki & Co: Hundpsykologen Kicki Fellstenius diskuterar olika teman kring hundträning och psykologi. Hon tar upp allt från hur man hanterar hundar som reagerar starkt på vardagliga stimuli till hur man kan bli en mer förstående hundägare.
  • Hundstallet: En podd om glädje, sorg och hopp. Vad händer om en hund far illa? Och hur ser dagarna ut för hundarna på Hundstallet? Varje vecka får du ta del av hundhistorier från verkligheten och möten med flera spännande hundaktörer. En podd om när livet tar en vändning och om allt Hundstallet gör för de hundar som behöver en andra chans.
  • Hundens Hus Podden: En podd för dig som vill skaffa hund, är hundägare, vill jobba med hund eller redan jobbar med hund. Avsnitten inkluderar allt från hur man tar emot en omplacerad hund till mer djupgående diskussioner om hundens beteenden och behov.
  • Valpkonsultpodden: Podcasten fokuserar på att ge råd och stöd till valpägare, med tips om allt från träning till daglig omvårdnad. Den bryter ner myter och ger praktiska tips för att hjälpa valpar att växa upp till välanpassade hundar.