Hundens Vecka – fest för hundar och hundägare

Stock.adobe.com

Hundens Vecka – fest för hundar och hundägare

Hundintresserade, hundägare och deras fyrbenta vänner är välkomna till en vecka fylld med inspirerande föreläsningar, imponerande uppvisningar och roliga aktiviteter. Hundens vecka äger rum över hela Sverige den 9–15 september 2024.

Hundens vecka är en hyllning till vårt liv med hundar och det positiva inflytande de har på våra liv. Under veckan kommer besökare att få ta del av ett varierat program som inkluderar allt från expertföreläsningar av hundtränare och veterinärer, till interaktiva workshops och uppvisningar av olika hundraser i aktion.

Hundar spelar en central roll i många människors liv och bidrar till mänskligt välbefinnande på många sätt. Genom att erbjuda denna plattform för utbildning och samverkan, hjälper Hundens vecka både hundägare och hundar att växa tillsammans.

Dessutom hoppas vi på att fler blir intresserade av föreningslivet som våra samarbetspartners Svenska Brukshundklubben, Svenska Kennelklubben och Svensk hundungdom erbjuder.

De flesta aktiviteter äger rum på Sveriges brukshundklubbar och där kan hundägarna nätverka med andra hundälskare och experter inom området. Här kan man knyta viktiga kontakter, dela erfarenheter och få värdefulla tips som inte går att få någon annanstans.

Dessutom kommer det att finnas unika upplevelser som deltagarna sent kommer att glömma. Allt från direktkontakt med hundtränare till möjligheten att se hundar utföra fantastiska trick.

Se vad som händer nära dig här.